ඔබේ දරුවා භාෂා දෙකකට හුරු කිරීමට විවිධ ක්රම ඇති අතර හොඳම එක ප්රවේශයක් සොයාගත නොහැකි බව ඉලිනොයිස් හි නෝර්ත්වෙස්ටර්න් විශ්ව විද්යාලයේ භාෂා බලය පිළිබඳ කතුවරයා සහ සන්නිවේදන විද්යාවන් සහ ආබාධ පිළිබඳ මහාචාර්යවරිය වන Viorica Marian පවසයි. එක්සත් ජනපදය. මගේ දෙමාපියන් ගත් ප්රවේශය – කවදා හෝ අපට ඔවුන්ගේ අදාළ භාෂාවලින් පමණක් කතා කිරීම – විවිධ භාෂා කතා කරන දෙමාපියන්ට හොඳින් ක්රියා කළ හැකි බව මේරියන් පවසයි. තම දරුවා පාසැලේදී අනෙක් භාෂාවට නිරාවරණය වන බව දන්නා නිසා අනෙකුත් දෙමාපියන් නිවසේ එක් භාෂාවක් පමණක් කතා කිරීමට තෝරා ගත හැකිය, බොහෝ විට සුළුතර භාෂාවක්. (මෙම සන්දර්භය තුළ “සුළුතරය” යන්නෙන් අදහස් වන්නේ එය ඕනෑම සමාජයක හෝ අධ්යාපන පද්ධතියක, වෙනත් භාෂාවට වඩා අඩුවෙන් කථා කරන හෝ නිල වශයෙන් මුල් බැස ඇති බවයි: එක්සත් ජනපදයේ සහ එක්සත් රාජධානියේ, උදාහරණයක් ලෙස, ස්පාඤ්ඤ භාෂාව සුළුතර භාෂාවක් වන අතර, බහුතරය ඉංග්රීසි වේ භාෂාව.) කාලයාගේ ඇවෑමෙන්, සුළුතර භාෂාව භාවිතයේ තබා ගැනීමට පවුල්වලට විශේෂ උත්සාහයක් දැරීමට සිදු විය හැකිය: නිවසින් පිටත ඔවුන්ගේ අන්තර්ක්රියා වැඩි වන විට එය සාමාන්යයෙන් දරුවන්ගේ ජීවිතයෙන් වියැකී යාමේ අවදානම වැඩි වන අතර බහුතර භාෂාව වඩාත් ප්රමුඛ වේ. “වෙනස් උපාය මාර්ගයක් විය හැක්කේ සතියේ සෑම දිනකම ඔබේ දරුවාට විවිධ භාෂාවකින් කතා කිරීමයි” කියා මාරියන් පවසයි. මෙය සමහර විට පර්යේෂකයන් සහ ද්විභාෂා පවුල් අතර “කාලය සහ ස්ථානය” උපාය මාර්ගය ලෙස හඳුන්වනු ලැබේ, එක් එක් භාෂාව නිශ්චිත වේලාවක් හෝ ස්ථානයක් සමඟ සම්බන්ධ වේ – මුළු පවුලම සති අන්තයේ හෝ හවුල් ආහාර වේලෙහිදී එක් භාෂාවක් කතා කරයි, උදාහරණයක් ලෙස, සතිය තුළ හෝ පිටතට යන විට වෙනත් භාෂාවක්, . වඩාත්ම ඵලදායී උපාය මාර්ග වන්නේ අඛණ්ඩව හා දිගුකාලීනව ඇතුළත් කළ හැකි ඒවාය. “අවසාන වශයෙන්, සාර්ථක වනු ඇති උපාය මාර්ගය වන්නේ ඔබේ විශේෂිත පවුල සඳහා ක්රියා කරන අතර අත්දැකීම විනෝදජනක වන අතර එය අපහසු කාර්යයක් නොවේ,” ඇය පවසයි. සාර්ථක උපාය මාර්ගය වන්නේ අත්දැකීම ප්රීතිමත් ව සිදු කිරීමයි.
BBC ලෝක සේවයේ ගුවන් විදුලි නිවේදිකාවක් වන Krupa Padhy වයස අවුරුදු හතේ සහ නවයේ ඇගේ දරුවන් දෙදෙනා ද්විභාෂාවෙන් ඇති දැඩි කරයි. පාධි හැදී වැඩුණේ එක්සත් රාජධානියේ ගුජරාටි කතා කරන නිවසක වන අතර ඇගේ සැමියා හින්දි භාෂාව කතා කරයි. ඔවුන් නිවසේ ඉංග්රීසි සහ හින්දි කතා කිරීමට තීරණය කර ඇත. “මුළු ආසියානු උපමහාද්වීපය විසින්ම තේරුම් ගෙන ඇති නිසා හින්දි භාෂාව ඔවුන්ට වඩාත් ප්රයෝජනවත් වේ,” ඇය පවසයි. “අපට සුසංයෝගී උපාය මාර්ගයක් නොමැත,” Pady පවසයි. ඇයගේ ප්රධාන ඉලක්කය වන්නේ තම දරුවන්ට සංවාදශීලී හින්දි භාෂාව ඉගැන්වීමයි, එවිට ඔවුන්ට තමන්ව හඳුන්වා දීමට, මිනිසුන්ට ඔවුන්ගේ වයස කීයද සහ ඔවුන්ට සහෝදර සහෝදරියන් කී දෙනෙක් සිටීද යන්න පැවසීමට හැකිය. වාක්ය ව්යුහයන් හදවතින් ඉගෙන ගැනීම සහ පුනරාවර්තනය ඇත්තෙන්ම උපකාරී වී ඇති බව පාඩි පවසයි. පවුල සෑම මාස 18 කට වරක් ඉන්දියාවට පැමිණෙන අතර Padhy පවසන්නේ එය “මගේ දරුවන්ට එම සංස්කෘතියට සත්ය වශයෙන්ම ප්රවේශ වීමට බලය ලබා දෙන” බවයි. “ඔවුන් වටා සිදුවන දේ අවබෝධ කර ගැනීමට ඔවුන්ට හැකිවීම ඇත්තෙන්ම සතුටක්,” ඇය තවදුරටත් පැවසුවාය. හින්දි භාෂාව ඉගෙනීම පවුලේ අයට ඉන්දියානු සංස්කෘතිය නිවසේදී භුක්ති විඳීමට ඉඩ සලසයි. “සෑම සෙනසුරාදා රාත්රියකම හින්දි චිත්රපට රාත්රියක් වේ,” Padhy පවසයි. “ළමයි හින්දි චිත්රපට බලන්න ආසයි. ඒක ඇත්තටම උදව්වක්.”
bbc ඇසුරින්